Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



Детальніше

09.01.2020

Законопроект щодо запровадження електронної трудової книжки

Урядом внесено до парламенту Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі (реєстр. № 2686). 

Перевагами здійснення такого обліку в електронній формі, є:

• зменшення витрат роботодавців на ведення паперового документообігу;

• спрощення доступу до інформації про набутий стаж працівників для призначення виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, насамперед у випадку тимчасової втрати працездатності, пенсійного забезпечення, створення передумов для автоматичного призначення цих виплат;

• врахування даних стосовно освіти та кваліфікації, яку має працююче населення та яку отримують молоді люди, для забезпечення узгодження пропозицій, які існують на ринку праці, та планування підготовки (перепідготовки) фахівців за актуальними напрямками;

• зменшення негативних наслідків втрати паперових документів та неможливості (ускладнень) з їх відновленням.

Законопроектом передбачено статтю 48 Кодексу законів про працю (далі — КЗпП) «Трудові книжки» замінити статтею «Облік трудової діяльності працівника», якою пропонується, що облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд. На кожну застраховану особу заводиться персональна електронна облікова картка.

Серед іншого, облікова картка буде містити відомості, що відображають загальний страховий стаж особи, у тому числі набутий нею за період до 01 січня 2004 року (електронна трудова книжка). Ці відомості вносяться до даних реєстру застрахованих осіб на підставі трудової книжки особи, а при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній — документів, передбачених порядком підтвердження наявного стажу роботи при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, встановленим Кабінетом Міністрів України. Порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок визначається Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.

Включення до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом на підставі відомостей, поданих у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України.

Після завершення цих робіт наявні трудові книжки видаються працівникам особисто під підпис.

Крім того, законопроектом пропонується змінити визначення основного місця роботи працівника (без прив’язки до трудової книжки). Передбачено, що основне місце роботи — місце роботи, де працівник працює на підставі укладеного трудового договору та визначене ним як основне згідно з поданою заявою (до відкликання) та відомостей, що обліковуються в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру на її підставі.

У разі прийняття цей Закон набере чинність через три місяці з дня його опублікування.

 

 



Про керівника


Тецька Ірина Станіславівна ...

Приймальня

Новини

04.08.20
Зустріч у Міністерстві охорони здоров’я України
30.07.20
Відповідь МОЗУ на заяву Профспілки
усі новини

Календар подій

Попередні December - 2019 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 01
020304
05
060708
09
101112131415
16
171819202122
232425
26
272829
3031 

Фотодокументи